cute Pictures, Images and Photos

Saturday, October 30, 2010

Teka-Teki

Pada suatu ari kat ofis,

Bos: Korank amek kertas ngan pen, abg halim(bukan name sebenar) nak bg teka-teki nie...

Den & Fwen: Bek abg halim...(aku pown cepat2 cri pen ngan paper, bos nyer pasal, kang x lyn pe lak)

Bos: Tunggu jap nak tulis teka-tekinye nie

lebey kurang 1 minit jer die pas balik paper yg die tulis tue...kteowg pown jwb jer la...soklannye berbunyi...

" Jeniskan 3 binatang yg paling anda suka" dan "Nyatakan 7 binatang yg anda suke"

Den dengan semangatnye jwb jer la...berserabot gak...blur2 pown ade gak..."abg halim nie nak duge aku kew??,soklan trick kew nie"...musykil2..."

Sesudah dalam 6-7 minit kot, den pown abes la jwb soklan tue...dalam ati.."nie bukan tek-teki nie, nie cam nak psikik aku jer..hurmm"

Tp malangnye,abg halim x dpt nak proceed "teka-teki" tue sbb die kne jmpe client...die kate sambung esok...

Tunggu nyer tunggu...esoknye x jugak die dtg kat tmpt kiteowg...hurmm,"die lupe kot"...bior la...tp aku nka gak tae result die...nape die tnye ktowg soklan tue...cepatla die g taw...kire2 3 hari kot after tue, die panggil ktowg dan kate nak g taw answer die..

Bos: Ko taw nape abg halim wat teka-teki nie?

Den & Fwen:  X taw la abg halim...nak bce personaliti kot...

Bos: Taw pown...bkn pe....blablablablablablablablablabla.............(aku x nak story sgt, sbb panjang wei)

Yg leh aku summarized kan disini, btol die nka bace aku (psikik) aku nie sape...mcm ner owg mcm aku nie..kowank msti nak taw aku jwb pe an...simple sgt jawapan aku....saksikan

 Jeniskan 3 binatang yg paling anda suka
  • Tupai
  • Kuda
  • Obor-obor
Hanya soklan nie jer yg melambangkan personaliti korank...bergantung pada jwpn korank la...jgn tiru den plak...hurmm yg ag satu soklan tue, die timbul untuk mengganggu pkran korank jer dlm mencari yg binatang yg PALING korank suke...die kate............

  1. Binatang pertama yg korank spaling suke tue adelah, "what actually people WANT to see u"
  2. Binatang ke-2 plak,"what ACTUALLY people se u"
  3. Binatang ke-3 plak menberi makne, "what actually U ARE"

So, den nie obor-obor  la ye....




Die kate berdasarkan jwpn den, die bg 1 bende yg die nmpak dlm diri den nie, "ko nie aju, ko suke berkawan tp ko x percaye kat kwn ko...ko ssh nak percaye...ko rase ko sentiase btol, smpi ko ssh nak percaye ckp owg"....ehhh!!!!betol kew???(ngok tue, da terserlah sgt da den nie x caye xkp owg)....hurmm...jap2...kalo den pk pown ade gak betolnye...den nie ssh nak percaye kat owg...bkn pe mybe pengalaman lepas mgajar den nie jgn percaye sape2...no curious la yg kawan2 den nie x lme yg "lekat"...ble abis skool jer, sume lost contact...den pown malas nak contact2 da...bos den kate berdasarkan binatang nie, ko analyze la diri ko...ko amek taw pe kelebihan die,kekurangan die..supaye ko lbh mngenali diri ko dan tau kekuatan kelemahan ko..tp den nie x taw lngsung pasal OBOR-OBOR...den main rembat jer rie tue..men tulis jer...hurm...x pe2..den akan start google binatang nie...mne taw...btol kan???time kasih abg halim............korank klo nak try, try la...klo kowank taw sifat obor2 pown leh g taw den....time kasih kerana sudi bace blog den....rajin2 komen yer....

0 comments:

:::eNjOy T!mE La:::